گروه هتل های پارسیان



  چاپ        ارسال به دوست

شرکت هتل های زنجیره ای اکور

معرفی شرکت هتل های زنجیره ای اکور

آکور، (به فرانسوی Accor)، گروه هتل‌داری فرانسوی است که بخشی از شاخص "کاک ۴۰"(به فرانسویCAC 40، معیار شاخص سهام در بازار بورس فرانسه است. این شاخص نشان‌دهنده میزان ارزش بازار سرمایه ۴۰شرکت اول از میان ۱۰۰ شرکت دارای بالاترین میزان ارزش بازار می‌باشد، که سهام آن‌ها، در بازار بورس فرانسه معامله می‌شود )، محسوب می‌شود و در بیش از 100 کشور جهان، با 4200 هتل و 250 هزار کارمند، فعالیت می‌نماید. اکور هر روزه میزبان افراد زیادی از سراسر دنیا می¬باشد و به میلیون¬ها نفر رسیدگی می¬کند. گروه آکور عاشق فرهنگ¬های مختلف است و به تفاوت¬های خود مفتخر می¬باشد. شعبه مرکزی این شرکت، در شهر پاریس، فرانسه قرار دارد. این شرکت همچنین، مالک نشان‌های تجاری مختلفی است که به نمایندگی از آن، به ارائه انواع خدمات هتلداری می‌پردازد، از استراحتگاه‌های ارزان و اقتصادی گرفته تا اقامتگاه‌های لوکس و گران‌قیمت... این هتل در حال حاضر 20 برند مختلف از برندهای سطح پایین تا برندهای لاکچری در سطح جهان دارد. در حال حاضر گروه هتل داری آکور مدیریت 71 هتل را در خاورمیانه در بخش‌های مختلف و در مقیاس‌های متوسط و اقتصادی در 10 کشور بحرین، مصر، اردن، کویت، لبنان، عمان، قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و یمن بر عهده دارد. پاول دوبرول و جرارد پلیسون، در سال 1969 گروه تل¬های "SIEH"، را تأسیس کردند و هتل نووتل را نیز در شهر لیل، خارج از شمال فرانسه افتتاح نمودند. در سال 1974، با افتتاح (IBIS Bordeaux)، نام تجاری (IBIS) را راه‌اندازی کردند. در سال بعد، گروه هتل¬های " SIEH"، نام تجاری کورتپایل و مرکور را به دست آورد و دو سال بعد در سال 1982، (Jacques Borel International)، را که برندی پیشرو در جهان بود، خریداری کرد. در سال 1983، گروه هتل¬های " SIEH"، که دارای چندین رستوران و هتل بود، نام خود را به گروه آکور تغییر داد. در سال 1985، برند هتل (Formule)، را راه‌اندازی کرد که در آنجا امکانات اصلی برای اقامت را با قیمت پایین ارائه می¬دادند. پنج سال بعد در سال 1990، با به دست آوردن (Motel6)، وارد بازار امریکای شمالی شد و پس از آن زنجیره (Read Roof Inn)، را به دست آورد که پس از آن به استار وود فروخت. در سال 1990، تغییراتی را ایجاد کرد و آکور کازینو را نیز به مجموعه¬ی خود اضافه کرد و در سال 2004، تقریباً 30 درصد از سهام (Club Mediterrance)، را خریداری کرد. در ژوئن 2010، سهامداران آکور با ادغام هتل¬ها با (Voucher Businesses)، موافقت کردند و خدمات در اکور مطابق با استاندارد (Edenred)، ارائه می¬شد. این دو نهاد از تاریخ 2 ژوئیه 2011، به عنوان شرکت¬های جداگانه در بورس سهام پاریس آغاز به تجارت کردند. در سال 2011، آکور جایگاه برند جدید خود را با شعار "مرزهای جدیدی را در مهمان‌نوازی فتح کن "، معرفی کرد. در نوامبر 2013، آکور مدل کسب‌وکار خود را با دو شایستگی محوری جدید تعریف کرد " انگیزاننده¬ی هتل و امتیاز دهنده¬ی برند (خدمات هتل) و صاحب هتل و سرمایه‌گذار. در اکتبر 2014، آکور مدیریت کسب‌وکار در اروپای مرکزی را به (Oribs)، انتقال داد. در دسامبر 2014، اکور اتحاد خود را با (Huazhu)، اعلام کرد و هدف اکور از این اتحاد سرعت بخشیدن به گسترش هتل¬های خود در چین بود. در ماه ژوئن 2015، آکور تبدیل به گروه هتل¬های زنجیره¬ای آکور شد. سال 2016، سالی تاریخی برای پیشرفت برند اکور بود، چون در این سال هر 36 ساعت یک هتل را باز کرده است. در آپریل 2018، گروه هتل¬های آکور قراردادی را با هلدینگ (Mövenpick) و هلدینگ (Kingdom )، امضا کرد تا در ازای 411 میلیون پوند، آن‌ها را بخرد. هتل‌ها و استراحتگاه‌های (Mövenpick)، در 27 کشور حضور دارند که دارای 84 هتل هستند. در ماه مه سال 2018، آکور مالکیت گروه مانترا را به اتمام رسانید و 134 املاک را تحت مارک‌های مانترا، پپرز، برک فری و آرت سریز اضافه کرد که این قرارداد آکور را بزرگ‌ترین اپراتور هتل در استرالیا خواهد ساخت. در حال حاضر گروه هتل¬های اکور با 209 پروژه هتل و مجموع 936,26 اتاق، پیشتاز گروه¬های هتلداری در ساخت‌وساز از نظر تعداد هتل است. در بین برندهای گروه آکور، (Ibis Styles)، دارای 50 پروژه و 498,6 اتاق است. گروه هتل¬های زنجیره¬ای اکور با اهداف زیر در حال فعالیت می¬باشد: - سرعت بخشیدن به توسعه و تحکیم بازار - تقویت بخشیدن برندها به منظور افزایش جذابیت آن‌ها - انعقاد قراردادهای بیشتر با مشتریان از طریق تقویت پیشنهاد‌ها دیجیتال در هر گام - بهینه‌سازی مدل کسب‌وکار خود بر مبنای حق امتیاز گروه هتل¬های زنجیره¬ای اکور در سال 2016، 64/5 میلیارد یورو درآمد کسب کرده است که در مقایسه با 58/5 میلیارد یورو درآمد سال، 2015، مقداری افزایش در درآمد را تجربه کرده است. نشاط، انرژی و جذابیت¬های گروه مهمان‌نوازی همانند اکور، ریشه در تعهد و حرفه¬ای بودن کارکنان آن دارد. در سال 2014، اکور برای مقابله با چالش¬های جدیدی که در پی سازمان‌دهی مجدد مواجه شد، بلندپروازی‌های خود را پیرامون ارزش¬های مهارتی، روح ابتکار و انعکاس، هوش جمعی و فرهنگ مشترک، دوباره طراحی نمود. در سال 2012، اکور شبکه¬ی بین‌المللی بانوان را با هدف کمک به شرکت در دست‌یابی به برابری جنسیتی راه‌اندازی کرد. شبکه (WAAG)، با استفاده از نظارت، اشتراک‌گذاری تجربیات، آموزش و ارتباط شبکه¬ای برای ترویج دسترسی زنان بیشتری به سمت¬های شغلی است. آکور در نظر داشت حدود 50 درصد از مدیران هتل¬های خود را در سرتاسر جهان زنان تشکیل دهند. اکور و توسعه پایدار: به علت ایجاد عدم تعادل در محیط طبیعی در نتیجه¬ی افزایش شهرنشینی و تحولات در جامعه، دنیا در حال تغییر می¬باشد و اکور نیز متوجه این تغییرات شده است. گروه اکور بیش از 20 سال است که پیشگام در توسعه پایدار می¬باشد. اکور تعهد خود را نسبت به مسئولیت اجتماعی شرکت در سال 2012، به واسطه¬ی برنامه¬ی سیاره¬ی 21 (Planet 21)، مجدداً تائید و ایفا کرده است. برای بازآفرینی هتل¬ها به شکل پایدار، به واسطه¬ی برنامه سیاره 21، گروه اکور، 21 تعهدنامه به منظور همکاری با یکدیگر برای رفاه دنیا ایجاد کرده است.


١١:٠٥ - دوشنبه ١٤ مرداد ١٣٩٨    /    شماره : ٤٢٠٣    /    تعداد نمایش : ١٧