گروه هتل های پارسیان



  چاپ        ارسال به دوست

شرکت هتل های زنجیره ای هایت

معرفی شرکت هتل های زنجیره ای هایت

شرکت هتل‌های هایت (Hyatt Hotels Corporation)، یک مالک، اپراتور و گرداننده و هتل و استراحتگاه چندملیتی آمریکایی است. این شرکت در مرکزهایت در شیکاگو و ایالت ایلینویز قرار دارد و بخشي از گروه مارمون (Marmon)، است که به خانواده پريتزکر (Pritzker) تعلق دارد. در تاریخ 25 مارس 2018، شرکت‌هایت مالک 777 املاک در 54 کشور بوده است. این شرکت تقریباً با 100000 نفر در سراسر جهان کار می‌کند. همچنین مجموعه‌های هایت به‌عنوان صد و هشتاد و ششمین شرکت در فهرست "بهترین کارفرمایان ایالات‌متحده"، در سال 2018، توسط مجله فورچون انتخاب شده است. هایت در سال 2017، به 249 میلیون دلار درآمد دست یافته است، همچنین درآمد حاصل از فرانشیز این هتل در سال 2017، چیزی در حدود 115 میلیون دلار بوده و اوج درآمد این شرکت در سال¬های اخیر به سال 2014 برمی¬گردد که در این سال، شرکت هایت به 344 میلیون دلار درآمد دست یافته بود. زنجیره‌ی هتل‌های هايت از فرودگاه لس‌آنجلس و هايت هاوس (Hyatt House)، شروع به کار کرد. اين هتل اولين هتل دنياست که در بيرون محوطه‌ی يک فرودگاه ساخته شده است. مالکان اوليه هايت هاوس، جک کرواچ (Jack D. Crouch) و هایت ون دن (Hyatt R. von Dehn)، بودند که آن را در سال 1954، تأسیس کرده بودند. در يکي از روزهاي سپتامبر سال 1957 که جی پریتزکر (Jay Pritzker)، در کافی‌شاپ هتل فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس در حال نوشيدن قهوه بود و براي رسيدن زمان پروازش به انتظار نشسته بود متوجه شلوغي غیرعادی هتل شد. پريتزکر که ظرف شش سال اخير يک شرکت چوب‌بری و چندين شرکت ديگر خريده بود خبردار شد که هتل براي فروش گذاشته شده است. پريتزکر پيش خود فکر کرد که تاجري مانند او نياز دارد که در يک هتل کنار فرودگاه اقامت کند بنابراين پيشنهاد خود براي خريد هتل را به مبلغ 2.2 ميليون دلار بر روي دستمال سفره نوشت و به اين ترتيب هايت هاوس که به نام مالک آن هایت ون دن، به اين نام ناميده شده بود در 27 سپتامبر سال 1957 به آقاي پريتزکر فروخته شد. کراوچ و پريتزکر تا سال 1965 شريک ماندند و هتل‌های فرودگاهي را در چندين شهر از جمله سان‌فرانسیسکو، سياتل و سان خوزه افتتاح کردند. کراوچ پس از مدتي از هايت کناره‌گیری کرد تا فعالیت‌های هتلي ديگري را دنبال کند درحالی‌که پريتزکر و برادر جوانش به اداره کردن هايت ادامه دادند. يک دهه بعد در سال 1967، افتتاح اولين هتل جهاني آتريوم (آتريوم نوع خاصي از معماري در ساختمان است. بلندترین برج ساخته شده با اين نوع معماري برج العربي دبي می‌باشد)، بنام Hyatt Regency Atlanta، نام هايت را به شهرت جهاني رساند. هتل با 21 طبقه و لابي زيبا و تمايز چشم‌گیر معماري آن با ديگر هتل‌های محلي مسير صنعت خدمات اقامتي را دگرگون کرد. در سال 1969، 13 هتل هايت در ایالات‌متحده وجود داشت. در آن سال شرکت تابعه‌ی هايت بنام شرکت بین‌المللی هايت که تازه شکل گرفته بود، اولين هتل بین‌المللی خود را بنام Hyatt Regency Hong Kong، در هنگ‌کنگ افتتاح کرد. هتل‌های با نام تجاري Hyatt Regency® hotel، به‌عنوان هسته‌ی اصلي نام‌های تجاري هتل‌ها و اقامتگاه‌های هايت محسوب می‌شوند. لابي و اتاق‌های اين هتل‌ها به‌گونه‌ای طراحي شده‌اند که منعکس‌کننده‌ی فرهنگ بومي باشند، رستوران‌ها و فروشگاه‌های غذا و نوشيدني کاملاً جديد و ابتکاري هستند، تکنولوژي استثنايي، امکانات براي نشست‌ها و سمینارها و تجهيزات تناسب اندام در اين هتل‌ها به نحو مطلوب در نظر گرفته شده است. نام‌های تجاري Grand Hyatt® و Park Hyatt® در سال 1980 معرفي شدند تا خدمات متفاوت و گوناگون هتل‌ها و اقامتگاه‌های هايت را هر چه بيشتر به جهان بشناسانند. هتل‌های Grand Hyatt® مکان کاملاً مناسبي براي مسافران تجاري و نيز همایش‌ها و نشست‌های بسيار بزرگ بشمار می‌آیند. اين هتل‌های باشکوه ویژگی‌های خاصي را در بر دارند از جمله تلفيق هنر و تکنولوژي، امکانات بسيار وسيع و سطح بالا براي امور تجاري و فراغت، امکاناتي با استانداردهای جهاني براي کنفرانس‌ها و جشن‌ها. در اين هتل‌ها همچنين برنامه‌های کاملاً اختصاصي مهيا شده تا ميهمانان تجاري را از دیگر ميهمانان متمايز سازد. هتل‌های Park Hyatt® کوچک‌ترین و درعین‌حال مجلل‌ترین هتل‌های شرکت ‌هایت هستند که طراحي شده‌اند تا به مسافران انفرادي که به دنبال آرامش و سرویس‌های ويژه و مجلل هتل‌های کوچک اروپا هستند، خدمات منحصربه‌فردی را ارائه کنند. علاوه بر استفاده‌ی کاملاً استادانه از هنر و تکنولوژي، هتل‌های Park Hyatt® امکانات متمايزي را در زمینه‌ی غذا و نوشيدني، مکان سرشار از آرامش و سرويس کاملاً اختصاصي ارائه می‌کنند. با افتتاح هتل Hyatt Regency Maui در سال 1980، شرکت هتل‌ها و اقامتگاه‌های هايت به سردمدار ايجاد و اداره‌ی اقامتگاه‌های مجلل و چشمگير مشهور شد. در دسامبر سال 2004 هايت اعلام کرد که سوییت‌های Ameri را خريداري کرده است. این سراچه‌ها بعدها توسط هايت به Hyatt Place تغيير نام تجاري داد. يک سال بعد و در دسامبر سال 2005، هايت اعلام داشت که براي خريد هتل‌های Summerfield Suites با شرکت Blackstone وارد مذاکره شده است. در اوايل سال 2006 هايت سوییت‌های سامرفيلد را خريداري کرد. اين هتل‌ها در جايگاه نخست هتل‌های هايت قرار گرفتند. پس از آن هايت الگوي اقامت طولانی‌مدت را طراحي کرد و سوییت‌های سامرفيلد را براي اين منظور برگزيد. سوییت‌های سامرفيلد، سوییت‌های کاملاً مجهز 1 و 2 خوابه، شامل باربکيو بيروني، فروشگاه 24 ساعته، ويديو کلوپ، خشک‌شویی و امکانات تفريحي هستند. اين سوییت‌ها براي اقامت‌های طولاني و سفرهای گروهي در نظر گرفته شده‌اند. هتل‌ها و اقامتگاه‌های هايت نه تنها از لحاظ ساختمان متمايزشان، تلفيق هنرهاي محلي با طراحي مجموعه بلکه از لحاظ سرویس‌ها و خدماتي که ارائه می‌کنند نيز معروف‌اند. اين سرویس‌ها و خدمات ويژه شامل برنامه‌های معروف و شناخته شده هايت براي ميهمانان دائم، Hyatt Gold Passport®، Regency Club®، Grand Club®، سالن‌های VIP، روزنامه رايگان صبحگاهي، رستوران‌های ويژه و پذيرايي اختصاصي هستند. در آپريل سال 2007 هايت نام تجاري جهاني مجلل خود، به نام Andaz را معرفي کرد. کلمه انداز به معني سلیقه شخصي است. علاوه بر تمرکزي که بر روي استقلال و سلايق شخصي افراد شده است، اين نام تجاري جديد، محيط کاملاً جذابي را در اختيار می‌گذارد که با طراحي اغواکننده و ابتکاري، اصالت محل، سرویس‌ها و زیبایی‌هایی که با ظرافت و دقت بالا مورد توجه قرار می‌گیرند، متمايز شده است. فعلاً تنها در لندن و نيويورک هتل‌هایی با اين نام تجاري جديد وجود دارد. در نوامبر 2009، سهام هتل¬های هایت در بورس اوراق بهادار نیویورک به فروش رسید. در نوامبر 2015، برندهای Ziva و Hyatt Zilara را معرفی کرد. در اکتبر همان سال هایت اعلام کرد که به دنبال خرید هتل¬های زنجیره¬ای Starwood، است اما این معامله شکل نگرفت و استاروود تحت مالکیت هتل¬های ماریوت قرار گرفت. در سال 2016، با شرکت Bahria town group، قراردادی را برای ایجاد زیرمجموعه در پاکستان امضا کرد. در سال 2017، هایت 719 هتل، 913,182 اتاق در سراسر داشت که ضریب اشغال هتل¬های هایت در امریکا، 4/78 درصد بود در حالی که ضریب اشغال کل هتل¬های امریکا 9/65 درصد بوده و درآمد به ازای هر اتاق در امریکا، 108 دلار بوده است.


١٣:٤١ - چهارشنبه ٩ مرداد ١٣٩٨    /    شماره : ٤١٩٣    /    تعداد نمایش : ١٩