گروه هتل های پارسیان



  چاپ        ارسال به دوست

مجموعه هتل و اقامتگاه های آمان (Aman Resorts)

معرفی مجموعه هتل و اقامتگاه های آمان (Aman Resorts)

مجموعه اقامتگاه‌های آمان یک مجموعه هتل لوکس و لاکچری است که در 33 نقطه در 20 کشور جهان شعبه دارد و مرکز آن در سنگاپور قرار دارد. نام این هتل، «آمان»، به معنای صلح، امنیت، پناهگاه و حفاظت در زبان سانسکریت، هندی، پنجابی، عربی، اردو و فارسی است. اقامتگاه آمان برای اولین بار در سال 1988 توسط آدریان زکا در پوکت ساخته شد. او این اقامتگاه را با 500 اتاق و 40 ویلا ساخت و در مرور زمان تعداد شعب آن را افزایش داد. پس از راه‌اندازی این هتل در پوکت برنامه او برای ساخت این هتل به ایده ساخت یک هتل بوتیک تبدیل شد و او سرمایه خود را صرف این کار کرد. به همین خاطر در سال 1992 ساخت این اقامتگاه‌ها را افزایش داد و چند شعبه از آن را در اندونزی، بورا بورا و ... ساخت. پس از آن کلمنت واتوری بیشترین سهام این شرکت را به دست آورد و اجازه داد هتل بوتیک‌های بیشتری در سراسر جهان ساخته شوند. در سال 1998، کنترل سهام واتوری دست یک صندوق سرمایه‌گذاری املاک ( Colony Capital)، در لس‌آنجلس، افتاد. دعوای بین واتوری و شرکت ذکر شده باعث شد که این شرکت برای محافظت از سهمش نقش فعال¬تری در شرکت ایفا کند. در همین دوره، زکا از پستش در آمان استعفا داد. در سال 2000، دعوی حقوقی بین واتوری و شرکت "Colony Capital"، حل شد و واتوری سهامش را به یک شرکت هنگ هنگی با نام " Lee Hing Development"، فروخت. با در دست گرفتن کنترل شرکت توسط سهامداران، زکا به‌عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره بازنشسته شد. در هفت سال بعد، آمان در کامبوج، هند، بوتان، سریلانکا و کارائیب، شعبه¬های را ایجاد کرد. در نوامبر 2007، بزرگ‌ترین شرکت املاک و مستغلات هندی با نام "DLF"، سهام شرکت هنگ هنگی در آمان همراه با 150 میلیون دلار را در ازای 400 میلیون دلار، خریداری کرد. در اوایل فوریه 2014، "DLF" سهامش در اقامتگاه¬های آمان را در ازای 358 میلیون دلار به گروه "Aman Resorts"، فروخت. در سال 2015، درونین تنها مالک آمان شد. ویژگی‌های هتل¬های آمان هتل آمان که هم اکنون در بسیاری از نقاط جهان شعبه دارد، امکاناتی چون ویلا، خانه ییلاقی با استخر خصوصی و ... را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد و فضایی متفاوت و جالب نسبت به دیگر هتل‌ها دارد. اقامتگاه‌های این مجموعه معمولاً تعداد کمی اتاق (کمتر از 55 اتاق) دارند و 4 کارمند به هر یک مسافر سرویس‌دهی می‌کنند. در این هتل هیچ میز پذیرش، لابی و میز بیلیاردی وجود ندارد و مهمانخانه‌های آن در بسیاری از شعب دارای استخر خصوصی هستند. دیگر ویژگی مجموعه آمان این است که دغدغه حفظ فرهنگ و تاریخ را دارد. برای مثال این هتل در کامبوج یک مجموعه ویران شده را که اوایل دهه 1960 توسط پادشاه سیوانوک ساخته شده بود خریداری کرد و تلاش زیادی برای بازسازی آن به شکل گذشته کرد. در حال حاضر 34 درصد مشتریان این مجموعه از اروپا، 34 درصد دیگر از آسیا، 28 درصد از آمریکا و 4 درصد از دیگر نقاط جهان هستند.


٠٩:٣٦ - دوشنبه ١٧ تير ١٣٩٨    /    شماره : ٤١٥١    /    تعداد نمایش : ٦٠